Madah Sakura Minggu Ini

"Cintaku kepada Tuhan kerana aku adalah ciptaan-Nya. Cintaku terhadap seseorang itu adalah kerana perasaan yang dicipta-Nya ."

Friday, June 5, 2009

Ini imPiaN BukAn AngaN-AnGan!!

Aku percaya semua org ade impian masing-masing... dan sudah semestinyalah kita semua nk impian kita tu jadik suatu realiti.. tp berapa ramai di antara kita yg akhirnya dapat capai impian mereka?? berapa ramai pula yg tak berjaya?? kalo tak berjaya ape yg kita buat?? adakah kita terus putus asa?? mengalah?? pasrah?? atau biarkan aje semua tu... lupakn je impian kita tu?? hmm.. aku pun ade impian aku sendiri gak! kalo boleh aku nk capai impian aku ni sebelum aku menutup mata.. tp yg aku tunjuk kat bawah ni cuma sabahagian drpd impian aku.. kalo nk tunjuk semua aku rasa mcm byk sgt je.. hehe.. maklum la manusia tu kan penuh dgn keinginan!! ok la kengkawan...jom kita lihat ape impian aku!! check it out...

Impian aku yg pertama ialah sebuah rumah tradisional melayu yg ade laman yg agak luas.. hmm...kalo boleh aku nk umah tu sederhana besar, tak kecil n tak besar sgt.. lebih kurang mcm dlm gambar kat atas tu la.. keliling umah aku tu nk ade pokok2 yg menghijau.. bukannye ape aku ni kan pencinta alam..so keep our environment GREEN!! hehehe..


Impian yg kedua lak.. aku nk depan halaman rumah aku tu ade landskap macam ni! aku suka konsep bali nusantara.. hmm.. bestnya kalo waktu ptg2.. lepas abis kija dpt lepak kat sini sambil minum petang..air teh o ngan cekodok pisang yg panasss!! hahaha.. memang best..


Impian aku yg ketiga adalah nk pegi ke Pulau Redang.. aku dh lama tingin nk pi..tp tak dpt2 pegi gak!! kalo boleh nnt aku nk honeymoon kat sana..kalo ade sesape yg nk pegi sana ajak la aku skali ek!! huhu..tingin nk pegi.. selain daripada pulau redang, byk lagi pulau yg aku nk pegi..contoh P. Kapas, P. Tioman, P. Sipadan, n semua Pulau2 yg ade kat Malaysia ni... kecuali Pulau Pinang je aku tak nk..!! huhu.. Sebenarnya aku harap nnt posting, aku dpt ngajar kat mana2 pulau!! hmmm bestnya..




Impian aku yg seterusnya... hmm.. aku nk beli sebuah piano! ni impian aku sejak kecik lagi! huhu.. mmg dh lama tingin giler laa nk ade sebuah piano n nk main piano.. aku suka dgr bunyi piano.. bunyi tu buat aku rasa relaks n tenang je.. kalo ade duit mmg aku nk gi kelas piano n nk main piano dgn cemerlang, gemilang n terbilang!! haha.. berangan tak ingat!!



Impian aku yg kelima.. jeng..jeng..jeng!! Sebuah kereta Swift yg sgt comel dan bergaya ni!! aku mmg tingin nk beli keta ni.. tp harga dia fuhhh!!! mmg mahal.. tp takpe..aku akan berusaha utk dptkannya gak!! kalo tak dpt beli keta aku beli spare part dia pun jadi la.. beli skit2 kendian cantum sendiri!! hahaha..boleh ke ???? ahhh lantak laa janji impian aku tercapai!! peduli ape!!





P/S: Moral of the storynya ialah kalo kita ade impian kita kena la berusaha utk capai impian kita tu.. jgn fikirkan yg impian kita tu terlalu tinggi sampai tak leh nk capai.. sebaliknya kita kena berusaha utk pegi dptkan impian kita sbyk yg mungkin!! Go for it and u will get it although it is difficult..that is the reality of life!! Semoga kita semua dpt capai IMPIAN kita... Selamat memburu impian!!!

No comments:

Post a Comment