Madah Sakura Minggu Ini

"Cintaku kepada Tuhan kerana aku adalah ciptaan-Nya. Cintaku terhadap seseorang itu adalah kerana perasaan yang dicipta-Nya ."

Monday, December 28, 2009

ade ke virus baik??

Tajuk entri kali ni aku tak rasa ade kaitan pun.. saje letak je.. huhu..
sebenarnye aku nk cerita yg aku dh diserang virus ape ntah!! spesies ape n namanyer pun aku tak tau..dh nasib aku agaknyer berjumpe ngan virus ni.... abis bdn aku jd lemah.. demam n.. tak larat..huhu.. nmpk je virus tu kecil sampi tak leh tgk ngan mata kasar manusia.. tp skali dia bertindak mengganas boleh melumpuhkn satu sistem yg lebey besar drpd dia.. itulah kija virus!! Demam aku bermula ngan sakit tekak pada hari pertama.. pastu keesokkan lak dada aku mula sakit.. rasa cam kena hempap ngan batu je.. kedian dh tgh ari skit badan aku mula panas.. masuk ari ketiga.. idung aku mula mgeluarkan cecair yg sgt2 cair... huhu.. asal tunduk je terus meleleh keluar..eeee...rimasnyer!! huhu.. time nk tido la yg paling menyeksakn aku.. huhu. asyik nk keluar je dari idung cecair tu.. penat aku sumbat ngan tisu.. kalo tak sumbat maunyer basah gak bantal aku nnt.. hmmm.. sabar je la.. nmpknyer keadaan makin truk.. aku kena makan ubat selsema.. tp akibat makan ubat tu aku rasa cam berada di bawah pengaruh dadah la plak!! huhu... asyik ngantuk je... lemah.. asal bangun je rasa terawang2.. peehhhh!! dadah jenis ape la yg ade dlm ubat tu... dasyat tul kesannyer.. mlm semlm aku sesak nafas mungkin sbb terlalu byk kahak yg berkumpul kat peparu.. jd sistem pernafasan aku terganggu.. huhu.. nasib baik aku masih bernafas lagi sampai ke ari ni.,, kalo tak tak de la aku nk menulis entri kali ni.. ok la.. aku rasa cukup la utk kali ni.. nk bernafas susah dh ni. ingat senang ke menaip sambil baring.. aku stop kat sini dulu.. nnt kalo sihat aku sambung entri kali ni.. daaaa... cau cin cau...

P/S: virus itu jahat tp aku rasa manusia zaman skang lagi jahat ... huhu..

Thursday, December 24, 2009

tamatnyer satu penantian..

Akhirnye.... aku dpat gak tau kat mana aku bakal mengajar nnt!! fuhhh... bukan senang nk tau.. dh berapa hari jiwa tak tenteram.. huhu.. akhirnya di pg khamis.. selepas mandi tanpa mkn ape2 lagi aku telah membuat panggilan yg dh bbrp kali dibuat sblm ini.. dengan hrapan pendgr di pihak sana mengangkat telepon nye..dan akhirnye kedengaran suara wanita yg sopan santun.. memberi salam.. memberitahu bahawa beliau di bhagian pengurusan sekolah harian.. dan tanpa berlengah aku memperkenalkn diri.. wanita tersebut telah menduga bahawa pnggilan yg aku buat itu bukan utk bertanya khabar beliau.. ttp hanya satu tujuan iaitu utk mengetahui tmpt posting!! hehehe.. tanpa membuang masa emas yg ade... beliau meminta no IC ku.. kemudian aku dgn berhati2 memberitahu beliau.. setelah 30 saat nama ku dibaca dan beliau membritahu... " Cik Mirzawati abd khalid dapat negeri P.E.R.A.K." .. saat itu aku rasa bersyukur sgt... Alhamdulillah...tak yah la nk pegi jauh2 naik kapal terbang..hehe.. PERAK... wait for me!!

Friday, December 4, 2009

TroUble is A FriEnd

Trouble he will find you no matter where you go, oh oh
No matter is you're fast, no matter if you're slow, oh oh
The eye of the storm or the cry in the mourn, oh oh
You're fine for a while but you start to lose control
He's there in the dark, he's there in my heart
He waits in the wings, he's gotta play a part
Trouble is a friend, yeah trouble is a friend of mine, oh oh!
Trouble is a friend but trouble is a foe, oh oh
And no matter what i feed him he always seem to grow, oh oh
He sees what I see and he know what I know, oh oh
So don't forget as you ease on down the road
He's there in the dark, he's there in my heart
He's waits in the wings, he gotta play a part
Trouble is a friend, yeah trouble is a friend of mine, oh oh
So don't be alarmed if he takes you by the arm
I won't let him win, but I'm sucker for his charm
Trouble is a friend, yeah trouble is a friend of mine, oh oh!
Oh how I hate the way he makes me feel
And how I try to make him leave, I try
Oh oh, i try!
He's there in the dark, he' s there in my heart
He waits in the wings, he's gotta play a part
Trouble is a friend, yeah trouble is a friend of mine, oh oh
So don't be alarmed if he takes you by the arm
I won't let him win, but I'm sucker for his charm
Trouble is a friend, yeah trouble is a friend of mine, oh oh!
Ooo, oh ooo, ooo ahh

Wednesday, December 2, 2009

warna-warna cinta - Brothers

video

mereka berkata

hidup perlukan cinta

agar sejahtera aman dan bahagia

andai tiada atau pudar warnanya

meranalah jiwa gelaplah dunia

warna-warna cinta

yang terlukis di hatimu

semat pada senyuman dan tangismu

agar mewarnai jiwamu yang tulus

seperti sang pelangi selepas gerimis

mereka berkata cinta itu merah

mengalir bersama titisan yang sempurna

cinta berharga bila sudah tiada

menjadi sejarah yang mungkinkan di lupa

apa warna cinta

bila hidup sengketa

kabur warnanya

warna-warna cinta

yang terlukis di hatimu

semat pada senyum dan tangismu

agar mewarnai jiwamu yang tulus

seperti sang pelangi selepas gerimis

uuuuu... selepas gerimis