Madah Sakura Minggu Ini

"Cintaku kepada Tuhan kerana aku adalah ciptaan-Nya. Cintaku terhadap seseorang itu adalah kerana perasaan yang dicipta-Nya ."

Friday, June 19, 2009

Alor Star wait for me!!

Peta ni saje aku letak utk korang tgk jarak umah aku.. Sg. Petani - Alor Setar.. hmm..jauh gak la dlm 50km..Umah aku kat Kedah Selatan manakala tmpt praktikal aku lak kat Kedah Utara..hehehe.. mcm korea selatan ngan korea utara lak!! Yg garisan ijau tu lak Lebuhraya utara-selatan.. kalo ikut lebuhraya tu mmg senang la.. tp bosan la straight je jlnnya..


Ni adalah bandar Alor Setar.. tmpt yg akan aku menetap selama 3 bulan mulai esok! Bandar Alor Setar ni mmg unik dan menarik!! mana taknya Bandar ni dh m'lahirkan 2 orang Perdana Menteri Malaysia!! lagi satu.. Satu2 nya org Melayu yg paling kaya di Malaysia buat masa ni juga berasal dari bandar Alor setar ni.. Tan Seri Syed Mokhtar bin Al-Bukhary..hmm.. bangga aku dapat jadi org Kedah! Kedah boleh!! Mizawa juga boleh!! gambate!!

Dalam dok bangga2 kat tokoh2 ni, aku sebenarnya riso giler..berdebar pun ade..tak sabar pun ade.. cam mane la praktikal ari Ahad ni (21hb Jun 2009)!! huhu.. Sek. Keb. Taman Rakyat..sebuah sekolah yg terletak di bandar.. sekolah cemerlang.. murid2nya semua dr golongan berada dan agak hebat! huhu.. mampukah aku mendidik mereka?? harap2 semuanya berjalan dgn lancar..Amin.


Ehh.. macam mana gmbar ni leh ade kat sini lak?? ohh.. gambar ni aku suka sbb first time aku jumpa masjid di tgh2 sawah padi!! satu2nya di Malaysia dan di dunia kot!! masjid ni kat Alor setar gak.. bestnya tgk sawah menghijau sebelum dan selepas solat.. bersyukur dgn nikmat kedamaian yg ALLAH kurniakan selama ini..huhu..insaf aku..


No comments:

Post a Comment